قريبون منك اليوم يا أقصى..وعـــلـــى اسـوارك غـدا

الجمعة، 26 فبراير 2010

كـــــــــــــفـــــى


اريد ان اصرخ واعلى صوتى



واقول كفى لكل من حولى



إختنقت وكدت اموت



ما اصبحت اطيق العيش



ماعاد لى آمال في هذه الحياه



واصبحت لا ابالي بالأمور التى كنت اهتم بها



كرهت حياتي كرهتها بمعنى الكلمه



وبغضت هذه الدنيا



ما عدت اريد منها شيء



يتملكنى شعور سيء



لم يمر بي من قبل



ما عاد للحياه طعم ولا معنى



والإكتئاب واليأس عرفو طريقهم إلى



اعلم اني لم اكن هكذا من قبل



ولكن لمن اشتكي غير كشكولى



فقلمى المتألم يريد ان يخرج ما بداخله



ماعاد هناك من البشر



من يمكن ان احكي معه



حتى صديقتي يصعب الوصول إليها



بل يستحيـــــــل



ولأول مره اشعر انى عاجزه



عاجزه عن فعل اي شيء



حتى دموعى لا استطيع إفشائها



فقلبي يبكي من الداخل



تعبت من كثرة الركض في هذه الدنيا



فما آن لى ان استريح!!!!!!!!

هناك 6 تعليقات:

  1. ايه يا ريم حالة الإكتئاب دى كلها

    بجد الدنيا مش مستاهلة كـــــــــل ده

    الدنيا دى فااااانية .. ومش مستاهلة اننا نتعب منها أوى كدا واننا نطلب الراحة منها

    هى فعلا دار للهموم .. عشان كدا احنا اتخلقنا ..

    نتعب شويه .. نفرح شوية .. نتضايق ونتخنق شوية

    لكن الشااااطر اللى أول ما يزهق منها ويتخنق .. يلحق يخرج نفسه من الحاله دى .. عشان متزيدش وتتطور وتبقى عواقبها وخيــمة ..

    استغفرى ربنا كتير ..هتلقى الفرج جا من كل الطرق .. وبقيتى فى أحسن حال .. وادعى برضه كتير

    بجد فعلا .. دي دنيا فانية .. هنروح منها عاجلا أو أجلا .. مش مستاهلة اننا نتعب منها كل التعب ده ونكره نفسنا بالشكل ده

    ربنا ييسرلك حالك وينير بصيرتك ويقدرلك الخير حيث كــــان

    ردحذف
  2. ربنا يكرمك على الإهتمام

    انا بس قولت هشكي لمين غير مدونتي

    هي الي هتسمعني بكل آذان صاغيه

    بس فعلا انا كل ما احاول اطلع نفسي من مود الإكتئاب ده

    احس ان الي حواليا بيدخلوني فيه تاني بالعافيه

    وانا ذات نفسي بيبقي صعب اطلع منوا

    انا اصلا طبيعتي مالياش في الحزن والإكتئاب والحاجات ديه

    بس هي ان شاء الله فتره وجيزه وهتعدي

    جزيتي خيرا يا درعميه ربنا يكرمك بجد

    ردحذف
  3. انا اصلا طبيعتي مالياش في الحزن والإكتئاب والحاجات ديه

    مين اللي بيقول كده يا ريم؟؟

    يعني هو الصراحه مش في كل الاوقات

    هي اوقات قليله جداا

    بس لازم تعدي الوقت في وقت سريع جداا

    وإلا هيحصلك حاجه

    ردحذف
  4. يا هلا يا هلا فيكي حبيبتي

    المدونه منوره

    وكمان ني تعهدي عليا انى كئيبه

    والحمد لله ديه كانت فتره وعدت

    ردحذف
  5. السلام عليكم اختي فالله ريم.ماشاءالله علي احساسك وقدرتك علي التعبير.وهقولك حبيبتي كلمه جميله: قال الإمام علي عجبت لمن يهلك ومعه النجاه قيل له وما النجاه ياإمام قال قلت إستغفروا ربكم إنه كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرارا ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهاراز..

    ردحذف
  6. نور بنت الاسم24 أبريل 2010 في 2:41 م

    ريم عمرى انا فينا انا مت ولا ايه انا موجوده وبسمعك بكل اذانى صح ولا لا ولا انتى حسه انى نسيتك اعذرينى يا عمرى يمكن اكون انقطعت من فتره عن وصلك بس والله انتى تعلمى الحياه اليس كذالك يا عمرى (ه)

    ردحذف